Vilket uppvaknande...

Vissa dagar måste jag ta blodprov i armvecket, för att jag har börjat utveckla något som kallas typ struma...Men det är inte säkert att jag har det, så jag hoppas fortfarande på att det inte är så. Det är ju ingen farlig sjukdom, men man måste äta medicin livet ut, för att sjukdomen skadar hjärnan. Jag har haft antingen för högt eller för lågt alla gånger jag gjort detta blodprov, och sist var det nästan bra, så jag är tvungen att ta ett nytt prov för att se att det verkligen är normaliserat.

Hur som helst så blev jag väckt av mamma halv åtta för att ta detta prov. Jag låg kvar i sängen, för jag var ju trött, men när nålen väl stacks in i armen så blev jag pigg direkt. När mamma fyllt ett rör med blod så måste jag hålla tryck på såret, så det inte blöder ut för mycket. Mamma kollade ett tag på röret med blod, och kom fram till att det såg konstigt ut, att blodet inte blandade sig med vätskan... Så hon valde att ta ett rör till. Hon tänkte ta på samma arm. osmart. Då började blodet strömma ur det gamla hålet, så det gick inte. Då var hon tvungen att ta den andra armen, och där tog det lika ont. Och tänk, det var inget fel med det förra röret, för detta var likadant.. Så jag tog helt enkelt ett helt onödigt andra blodprov.. well well, no harm...

Väntar nu på att Sara och Elma ska komma. Dom ska komma och sola på våran altan där det är typ 30 grader:D Klockan två ska jag och jobba, så jag hoppas verkligen att dom kommer snart.. Hmm, jag tycker mig höra en bil. Så dom kommer nog nu.. JIPPI!!

Ha en bra solig dag!

image44


Kommentarer
Postat av: Skea

Struma
är inte det då man får äta levaxin. Typ att sköldkörteln producerar för lite eller för mycket hormon?
Jag vet att en massa som kommer in och gör behandlingar på skolan har det :p

2008-04-22 @ 10:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0