days of our lives

varje dag;) haha

så var det morgon igen, fredag:D Idag jobbar jag ingenting, ganska skönt med vetskapen att jag mått relavtivt "bra" den här veckan och klarat av att jobba och träna. Och jag måste säga att träningarna alltid kommer lägligt, de gör så att jag blir glad jämt, sen håller det i sej till nästa träning, och då fylls lyckan på=) Sen har jag börjat skriva en så kallat "må-bra-bok", och det är svinbra!! Det råder jag alla att göra.. Man skriver i den varje kväll och använder sig av tre rubriker.

BRA! Under den rubriken skriver man tre saker som man är bra på eller som har gått bra under dagen. MINST tre saker ska man skriva, och man kan alltid komma på något. Det kan vara nått sånt som bara, jag är bra på att bädda sängen, eller sånt, om man inte kan komma på nått annat.

TACK! Under den rubriken ska man skriva något som man är tacksam över. Kan vara sina kompisar, sin familj, att träningen gick bra, eller vad som helst. Helt enkelt något man är glad för. Där kan man skriva nästan hur mycket om man tänker efter.

HJÄLP! Under den rubriken skriver man saker som man behöver hjälp med att klara av. Där kan man skriva vadsomhelst också. T.ex. hjälp mig att orka stiga upp, hjälp mig att vara glad, hjälp mig att klara jobbet m.m. Allt man helt enkelt vill klara av dagen därpå. Det låter kanske konstigt, men det hjälper faktiskt lite så man gör det man skrivit ner:D

Ta mitt råd, och prova, det är ganska skönt, och man sover mycket bättre, iallafall jag;)

Kommentarer
Postat av: linda

de där har ja oxå gjort förr, bra påhitt!

2008-02-01 @ 14:05:14
URL: http://lili86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0