Jobb om en halvtimma...

Aaa, jag har startat en blogg för mina egna tankar, och mina skriv-kliande fingrar. Ibland känner jag bara för att skriva nått, och då måste jag skriva av mig någonstans, och då var detta en bra lösning.. I min tankeblogg får man skriva vad man vill, och det gör jag också:D

Idag har jag varit ut med ellenors hundar också har jag varit ut med Albin, min brorsas son. Vi åkte lite skidor och lekte i lekparken. Albin är hård han, ingen som gråter för småsaker precis. Han gungade och ramlade av baklänges, gjorde typ en bakåtvolt och får hela ansiktet fullt med snö. "Nu är det köört" tänkte jag.. Men det som kom ur Albin då var inte gråt, det var ett gapskratt!! Haha, inte är det underligt att man älskar den pojken.

När jag väl kom in och berättade för Albins far, min käre bror, vad som hade hänt så sa albin: "Jag gråtade nästan, men jag skrattade". Haha, han är ärlig också, även om man kan undra vad han menade med det där;)

Det är allmänt känt att Albin älskar att sjunga, och även hittar på egna låtar. Idag när vi var i lekparken bad jag honom sjunga "maria går på vägen som leder in till byn", vilken han kan utantill.. Det tål att sägas att han faktiskt bara är två år. Iallafall säger Albin då: "Nä, har du hört den här.. *sjunger* Maria går i snön, och träffade en björn" Och sen skrattade han som vanligt.. Han är ju såå härlig;) hehe

Nåväl, nu ska jag snart och jobba, en halvtimma kvar ungefär. Men jag har hunnit med en del idag ändå, så det är ju skönt. Känner mig dock trött och skulle gärna vara hemma, men tre timmar på fritids ska man nog klara av, barnen där är ju så häärliga:)


Över och ut

 Albin på gungan:D

 Zorro i snön:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0